HaHaHaHaHaHa ' ! :)

Åhh jag fattar inte!
Hur många ggr jag län äser frågorna i en bok mormor har, så klarar jag inte dem!
Vad är det som är så feL!?

Hjärngympa:
Haha, det är faktiskt ganska roligt. Fuska intem utan försök verkligen. Det är då det blir roligt!

Fråga 1
Du deltar i ett lopp. Du tar dig förbi personen på andra plats. Vilken position har du?

Svar: Om du svarade första platsen, så har du helt FEL! Om du tar dig förbi personen på andra plats, så tar du hans plats. Du är tvåa.

Fråga 2
Om du tar dg förbi den sista personen i loppet, vilken plats har du då?

Svar: Om du svarade näst sist, så har du fel igen! Hur kan man ta sig förbi den som ligger sist?

Fråga 3
Alltså man tror att denna fråga är lätt, men nej.
Du får inte använda penna eller papper, bara huvudet.

Ta 1000 och lägg till 40. Lägg nu ytterliggare till 1000. Lägg till 30. lägg till ytterliggare 1000. Lägg till 20. Lägg till ytterliggare 1000. Lägg till 10. vad får du då?

Svar: Fick du det till 5000? Korrekt svar är naturligtvis 4100.

Fråga 4
Marias far har fem döttrar: Nana, Nene, Nini, Nono. Vad heter den femte dottern?

Svar: Nunu? Nana? Nene? NONO? Naturligtvis inte, hon heter ju Maria. Läs frågan en gång till om du inte fattar!

*Morr*
Jag får aldrig rätt.
*Blond*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0